Thursday, January 21, 2010

SAHABAT SEJATI


Ya Allah...
Alangkah indahnya persahabatan itu,jika ia terjalin keranaMu...Ya Allah,nikmatnya perasaan saling-sayang menyayangi yang telah Engkau hadirkan ke dalam diriku ini...Tp, kenapa aku begitu jahil???Baru kini kusedari yang diriku ini terlalu menyayangi sahabat-sahabatku...Sebelum ni, aku hanya bersahabat kerana takut kesunyian...Tapi,bilaku semakin dewasa, baru aku sedari,persahabatan itu INDAH.Apabila kedua sahabat saling menyayangi keranaMu, ikatan itu semakin kukuh,utuh,teguh... Aku takut Ya Allah, andai diriku rebah dalam kehidupanku ini,siapa yang akan membangunkan aku,jika sahabat-sahabatku semakin meninggalkanku kerana tuntutan ilmu??? Aku sangat menyayangi mereka Ya Allah...Mereka sahabatku dunia dan Insya Allah akhirat..Ya Tuhanku,kau telah hadirkan padaku sahabat-sahabat yang sangat memahami diriku,yang sentiasa membantuku apabila aku kecundang dan sentiasa menuturkan butir-butir semangat apabila aku lemah...Namun,kini Kau telah mentakdirkan mereka berpisah denganku...Ya Allah, Engkau takdirkanlah sahabat yang lebih baik daripada ku apabila mereka berada di sana nanti...Kau hadirkanlah kepada mereka sahabat yang jauh lebih sempurna daripada diriku...Kau permudahkanlah urusan mereka...Kau peliharalah diri mereka...Lindungilah mereka seperti mana mereka melindungiku semasa aku tewas dengan tipuan dunia...Aku mencintai mereka Ya Tuhanku...Izinkan mereka terus hidup di dalam hatiku... Izinkan aku bersama dengan mereka di FirdausMu....

Antara 2 cinta yang ingin ku miliki,
Cinta insan dan cinta Ilahi,
Pasti yang utama cinta Ilahi,
Kerana cintanya cinta hakiki,
Antara 2 insan yang ingin ku miliki,
Kekasih hati dan sahabat sejati,
Pasti yang utama sahabat sejati,
Kerana setianya sukar ditemui...
Daripada sahabat  yang sentiasa menyayangi kalian...AKA.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...